جراحی تومورهای سر و گردن ارومیه

جراحی تومورهای سر و گردن ارومیه : توده های سر و گردن ، معضلی است که غالبا افراد بعد از سن پنجاه سالگی در معرض ابتلا به آن قرار می گیرند. شایع ترین علت ابتلا به توده ها یا تومورهای سر و گردن ، مصرف دخانیات و همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض دود ناشی از آن می باشد.

البته ناگفته نماند که موارد دیگری از جمله قرارگیری در مجارو هوای آلوده و غبارآلود و مصرف نوشیدنی ها حاوی الکل نیز از دیگر مواردی هستند که ریسک ابتلا به این بیماری را تشدید می کنند.

علائم تومورهای سر و گردن :

تومورهای سر و گردنجراحی تومورهای سر و گردن ارومیه عمدتا با علائم ذیل همراه می باشند :

• تغییر صدا
  • اختلال در بلع و بویایی
  • گرفتگی و انسداد گوش و بینی
  • بزرگی و بروز تورم بدون درد غدد لنفاوی گردن
  • بروز توده یا در برخی موارد پیدایش زخم در مخاط زبان یا دهان

توجه داشته باشید که این علائم می توانند پایدار بوده و حتی منجر به مرگ بیمار گردند ، از این رو در صورت مواجهه با هر یک از آن ها می بایست سریعا به پزشک جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید تا علت دقیق بیماری شما مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید ابتلا به تومورهای سر و گردن هر چه سریع تر تحت مداوا قرار گیرید.

درمان تومورهای سر و گردن :

درمان توده های سر و گردن ، بسته به این که کدام نقطه از بدن اعم از زبان ، حنجره ، پشت حلق ، نای و غیره را درگیر نموده است ؛ متفاوت می باشد.

اما در حالت کلی ، به منظور درمان توده های سر و گردن یکی از روش های رادیوتراپی ، شیمی درمانی و جراحی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لازم به ذکر است که هر فردی بر اساس وسعت بیماری ، ممکن است تنها از طریق یکی از روش های فوق الذکر مداوا گردد یا نیاز به درمان های ترکیبی داشته باشد ؛ بدین معنا که در راستای درمان او همراه با جراحی تومورهای سر و گردن ، انجام رادیوتراپی یا شیمی درمانی نیز درخواست گردد.

جراحی تومورهای سر و گردن :

امروزه با پیدایش روش های نوین در علم پزشکی ، روش های جراحی تومورهای سر و گردن نیز مورد بازنگری قرار گرفته و متدهای نوینی نظیر روش های میکروسرجری در راستای جراحی و درمان این تومورهای پا به عرصه ظهور نهاده اند.

دکتر علیپور جراح و متخصص گوش و حلق و بینی ، از بهترین جراحان توموهای سر و گردن ارومیه می باشند ؛ از این رو افراد مبتلا به این بیماری می توانند در راستای درمان و جراحی تومورهای سر و گردن ارومیه با اطمینان خاطر نزد ایشان مراجعه نموده و تحت درمان قرار گیرند.

نه − 1 =