جراحی تیروئید ارومیه

جراحی تیروئید ارومیه : تیروئید غده ای پروانه ای شکل می باشد که در بخش قدامی ( جلویی ) گردن ، قسمت تحتانی حنجره و ناحیه فوقانی استخوان های ترقوه واقع شده است.

غده تیروئید موظف به ترشح دو نوع هورمون تحت عناوین T3 و T4 می باشد.

این هورمون ها وظیفه ذخیره انرژی لازم برای بدن و نیز تنظیم نحوه مصرف آن و در حقیقت تنظیم متابولیسم بدن را بر عهده دارند.

بیماری های تیروئید :

به طور کلی تیروئید ممکن است با اختلال کم کاری یا پرکاری مواجه گردد و بدین ترتیب نیاز به درمان پیدا کند.

کم کاری تیروئید :

زمانی که تیروئید قادر به ترشح هورمون به میزان کافی نباشد ، کم کاری تیروئید رخ خواهد داد.

لازم به ذکر است که کم کاری تیروئید نسبت به پرکاری تیروئید ، شیوع بیشتری داشته و در واقع می توان گفت که رایج ترین نوع بیماری های تیروئیدی می باشد.

همچنین این اختلال ، بیشتر از آقایان متوجه خانم ها بوده و با بالا رفتن سن ، ریسک ابتلا به آن تشدید می گردد.

جراحی تیروئید ارومیه

علائم کم کاری تیروئید :

علائم کم کاری تیروئید یکسان نبوده و در هر فردی می تواند متفاوت باشد.

به طوری که ممکن است فرد مبتلا به این بیماری هیچ گونه علائمی نداشته و بالعکس فردی دیگر که دچار این بیماری است با علائم شدیدی مواجه باشد.

توجه داشته باشید که علائم کم کاری تیروئید به تدریج نمود می یابد ؛ لذا در مراحل ابتدایی ابتلا ، علائم آن خفیف بوده و تدریجا و با پیشرفت بیماری شاهد شدت یافتن علائم ناشی از آن خواهیم بود.

از رایج ترین علائم کم کاری تیروئید می توان به موارد زیر اشاره نمود :

• خشکی پوست
  • تورم چشم ها
  • نازک شدن موها و ریزش ابرو
  • کاهش عملکرد ریوی و تنگی نفس
  • کاهش انقباض عضله قلب و افت ضربان قلب
  • کند شدن حرکات دستگاه گوارش و ابتلا به یبوست
  • اختلالات سیکل ماهیانه و گاها قطع قاعدگی در خانم ها

پرکاری تیروئید :

ترشح بیش از اندازه هورمون توسط غده تیروئید ، فرد را دچار پرکاری تیروئید خواهد کرد.

علائم پرکاری تیروئید :

غالبا اختلال پرکاری تیروئید با علائم ذیل همراه است :جراحی تیروئید ارومیه

• تپش قلب
  • تعریق زیاد
  • عدم تحمل گرما
  • تغییر خلق و خو
  • کاهش وزن قبل توجه
  • اضطراب و لرزش بدن
  • ناتوانی جنسی در آقایان
  • اختلالات قاعدگی در خانم ها

پرکاری تیروئید در موارد شدید ، علائم زیر را به دنبال خواهد داشت :

• نارسایی قلبی
  • اختلالات عضلانی
  • بیرون زدگی چشم و محدود شدن حرکات چشم

درمان تیروئید :

برای درمان این بیماری در قدم اول ، دارو تجویز می گردد و در صورت عدم پاسخگویی بیمار به دارو ؛ انجام جراحی تیروئید ضرورت می یابد.

لازم به ذکر است که جراحی تیروئید ؛ غالبا به منظور درمان پرکاری های شدید تیروئید درخواست می گردد.

هزینه جراحی تیروئید :

هزینه جراحی تیروئید به عوامل متعددی بستگی دارد ؛ لذا برای اطلاع از هزینه قطعی آن لازم است به پزشک مد نظر خود مراجعه نمایید.

پزشک متخصص ؛ پس از انجام معاینات و بررسی های لازم ، هزینه نهایی را به شما اعلام خواهند نمود.

عزیزان ساکن ارومیه می توانند به منظور جراحی تیروئید ارومیه به مطب دکتر علیپور جراح و متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه فرمایند و زیر نظر ایشان تحت درمان قرار گیرند.