جراحی سینوس ارومیه

جراحی سینوس ارومیه : جراحی سینوس نوعی عمل جراحی است که به منظور درمان سینوزیت مزمن و حذف بافت های سینوسی مختل همراه با بهبود عملکرد مجاری بینی انجام می شود. در ابتدا بهتر است آشنایی مختصری با مفهموم سینوزیت داشته باشید تا درک این جراحی برای تان میسر گردد.

سینوزیت چیست ؟جراحی سینوس ارومیه

در حالت طبیعی در نواحی پشت بینی ، اطراف چشم ها و استخوان گونه ؛ حفره های فرورفته ای قرار دارند ، این حفره ها در واقع همان سینوس هستند. سینوس ها حاوی مخاطی می باشند که می توانند به مرطوب ، گرم و تمیز نگاه داشتن هوایی که استنشاق می نماییم کمک شایانی کنند.

حال چنانچه مانعی بر سر راه تخلیه طبیعی این مخاط از داخل سینوس ها وجود داشته باشد و منجر به بروز علائمی اعم از قبیل گرفتگی و انسداد بینی ، تخلیه ترشحات غلیظ از بینی و نیز فشار صورت شود ، می تواند بیانگر التهاب سینوس های بینی و وجود سینوزیت باشد.

درمان سینوزیت :

افرادی که با سینوس مواجه هستند به منظور درمان این بیماری باید به جراح و متخصص جراحی گوش و حلق و بینی مراجعه نمایند. پزشک متخصص در مراحل ابتدایی درمان ، اقدام به تجویز داروها و نیز اعمالی از قبیل شستشوی بینی می نمایند ، اما چنانچه فرد به صورت پی در پی با عفونت سینوس روبرو شود و در مقابل دارودرمانی و دیگر روش های درمانی مقاوم باشد ؛ می بایست تحت جراحی سینوس قرار گیرد.

جراحی سینوس چگونه است ؟

امروزه برای جراحی سینوس از روش آندوسکوپیک استفاده می شود ، در این روش نیازی به ایجاد هیچ گونه برش در خارج بینی وجود ندارد و این جراحی می تواند تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام شود و به طور کلی مدت زمان انجام آن 90 – 30 دقیقه می باشد.

در جراحی آندوسکوپی سینوس ، از ابزاری به نام آندوسکوپ ( میله ای باریک و بلند که در انتهای آن دوربینی مجهز به قابلیت بزرگنمایی وجود دارد ) استفاده می شود ؛ لذا امکان دید جراح در این روش از روش های قدیمی جراحی سینوس بیشتر و گسترده تر است.

طی جراحی آندوسکوپی سینوس ، جراح متخصص قادر خواهد بود موانعی که منجر به انسداد سینوس ها شده اند ، غشای مخاطی و پولیپ ها را بردارد و به این ترتیب ، مسیر سینوس ها را بگشاید.

لازم به ذکر است که در جراحی آندوسکوپیک سینوس به دلیل عدم ایجاد برش در خارج بینی ، ریسک بروز خونریزی و تورم در آن بسیار ناچیز بوده و فرآیند بهبودی نیز در این روش سریع تر اتفاق می افتد.

کاربردهای جراحی آندوسکوپی سینوس :

• تعداد دفعات و شدت عفونت های سینوس ها را کاهش می دهد.
  • علائم ناشی از سینوزیت را بهبود می بخشد.
  • منجر به بهبود عبور جریان هوا از طریق مجاری بینی می شود.
  • به تقویت حس بویایی بیمار می انجامد.

جراحی سینوس ارومیه

دکتر محمد باقر علیپور ، از بهترین جراحان متخصص گوش و حلق و بینی ارومیه می باشند ؛ افراد مبتلا به سینوزیت و بیماری های مرتبط با سینوزیت می توانند به منظور درمان این بیماری به ایشان مراجعه نمایند. جراحی سینوس ارومیه از جمله فعالیت هایی است که دکتر علیپور به نحو احسن انجام داده و تبحر فراوانی در این خصوص دارند.